Årets längsta dag och kortaste natt

 
Regn = stänga in sig hemma och bara vara. Vissa dagar orkar jag bara inte bry mig om något. Musik är min tröst. Utan den skulle det vara ännu jobbigare att leva. Den gör att jag kan drömma mig bort från alla mina problem. Och utan min lilla älskling Smilla som förövrigt är min lilla huskatt skulle mitt hjärta blöda ännu mer. 
Min barndom var inte den lättaste och två av dom som betydde mest för mig är numera änglar i himmelen och jag känner att dom är med mig. Men trots denna smärta måste livet gå vidare. Jag är trots allt stolt över mig själv och allt jag har åstadkommit. Jag jobbar med det jag älskar allra mest och velat göra ända sen jag var liten och kommer alltid att göra. Alla underbara kollegor gör att dagarna blir ännu bättre.
Men när dagen är slut och jag kommer hem så sköljer mörkret över mig igen. Tog jag rätt beslut under dagen, folk tycker säkert att jag är konstig och ingen älskar mig.  Självmordstankar gör att min hjärna går på högvarv och jag måste kämpa för att fortsätta leva. Jag är trött på att äta mediciner och vill bara vara normal, gifta sig, få barn och ha ett stort hus med en trädgård  som man kan påta i. Jag tvivlar dock på att det någonsin kommer att ske, men man ska aldrig säga aldrig. Hoppas ni alla får en bra midsommar! 🌼
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

iwannafeeltomorrow.blogg.se

Utåt sett kan allt vara perfekt, men skenet kan bedra. Livet är inte alltid som det verkar. Och med dagarna fyllda av ångest, ätstörningar, medicinering, terapi, perioder av vistelser på psyk m.m. är livet verkligen inte perfekt, utan kräver att man dagligen kämpar mot sina egna tankar. Det är inte lätt men man måste för att livet ska gå vidare. Med denna blogg vill jag bidra till att våga prata om dessa svårigheter som många ofta håller för sig själva. Det är ingen tabu utan verklighet för massor av människor dagligen.

RSS 2.0