Midsommar 2018

Hej allihopa! Då var denna midsommarafton till enda. Inte så mycket firande blev det eftersom jag jobbade, men några jordgubbar och färskpotatis blev det iallafall.
Men jag firar med mina underbara kollegor på jobbet istället. I detta skitväder gör det inte så mycket. När man jobbar skift så är man så van att jobba storhelger att det är som vilken dag som helst.
Jag har iallafall mått lite bättre idag efter en jobbig natt med 1h sömn och PTSD eller som det heter PostTraumatisk StressSyndrom. Vilket innebär bl.a minnesbilder från traumatiska händelser.  Nu tänker jag inte gå in på allt som jag varit med om, men en händelse är felbehandling inom den psykiatriska slutenvården. Man kommer dit för att få hjälp men kommer ut med hemska minnesbilder av misshandel. Den borde granskas och bli bättre då det är många som far illa dagligen. Jag hoppas att vården uppmärksammas och att personalen får en bättre utbildning. Dock ska dom ha en stor eloge för det otroliga arbete dom gör. Utan dom hade jag troligen inte levt idag.
Det blir ett lite kortare inlägg idag eftersom klockan tickar och jobbet kallar imorgon också, med förhoppningsvis bättre väder. 🌞
 
 
Evahle - en blogg om psykisk hälsa
2018-06-23 @ 13:33:59
URL: http://evahle.se

Gott med jordgubbar :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

iwannafeeltomorrow.blogg.se

Utåt sett kan allt vara perfekt, men skenet kan bedra. Livet är inte alltid som det verkar. Och med dagarna fyllda av ångest, ätstörningar, medicinering, terapi, perioder av vistelser på psyk m.m. är livet verkligen inte perfekt, utan kräver att man dagligen kämpar mot sina egna tankar. Det är inte lätt men man måste för att livet ska gå vidare. Med denna blogg vill jag bidra till att våga prata om dessa svårigheter som många ofta håller för sig själva. Det är ingen tabu utan verklighet för massor av människor dagligen.

RSS 2.0